A A A

Perfumy męskie – kreowanie wizerunku

Jest to fragment książki Stanisława Krajskiego pt. „perfumy – instrukcja obsługi".

1. Spokojny i przyjazny

Perfumy drzewne nazywane też leśnymi zawierające, z reguły, wyciągi z drewna cedrowego, sosny oraz drewna różnych drzew egzotycznych, kojarzące się z wonią lasu, ściółki leśnej, drzew itd., są to zapachy skromne, spokojne, przyjazne, swojskie, harmonijne, ale też, niekiedy sportowe czy surowe.

2. Prawdziwy mężczyzna

Perfumy drzewno-wetiwerowe, czyli perfumy drzewne wzbogacone o zapach pochodzący z wyciągu korzeni trawy wetywerii, to perfumy kojarzące się z wilgotną ziemią i korzeniami, które butwieją w wodzie – perfumy dla silnych i „prawdziwych” mężczyzn.

3. Mężczyzna zdecydowany i przebojowy

Perfumy typu fugere nazywane też paprociowymi, w których dominują nuty lawendy, paczuli, kumaryny (świeżego siana), mchu dębowego, bergamoty przeznaczone są dla mężczyzn zdecydowanych i przebojowych, uwielbiających rywalizację.

4. Konserwatysta o silnej osobowości

Perfumy skórzano-tytoniowe, w których dominują zapachy tytoniu, dymu, palącego się drewna, skórzanych foteli, to perfumy zdecydowanie męskie, dla mężczyzn konserwatywnych i silnych.

5. Elegancki i skromny

Perfumy aromatyczne, w których dominuje akord ziołowy, zapach rozmarynu, piołunu, estragonu, szałwii, tymianku, bazylii, mięty czy choćby kardamonu są to perfumy uchodzące za eleganckie (są skromne i naturalne), wyrażające poczucie siły i energii, raczej aseksualne.

6. Staromodny, tajemniczy, szykowny

Taki wizerunek, wizerunek mężczyzny niezależnego i oryginalnego, tworzą męskie perfumy szyprowe (szczególnie te wykreowane 30 lat temu i wcześniej), w których dominuje mech, paczula, labdanum i bergamotka.

7. Zasady wyboru perfum

Tak oto mamy sześć typów mężczyzn – sześć podstawowych wizerunków, z których kobieta może wybrać jeden dla „swojego” mężczyzny, które mężczyzna może rozważyć, by stwierdzić, który z nich mu najbardziej odpowiada.

Oczywiście trzeba tu pamiętać o tej zasadzie, która głosi, że nie wolno poprzez perfumy kreować takiego wizerunku, który nie ma nic wspólnego z osobowością, charakterem, stylem danej osoby.