A A A

Wykład pt. „Savoir vivre i etykieta biznesu. Kurs II.”

Wykładom mogą towarzyszyć ćwiczenia (wskazane)

Wykład obejmuje dwa semestry – 60 godzin

Wykładowca: doktor nauk humanistycznych Stanisław Krajski

1-2 godz.

Wizyta towarzyska. Przygotowanie do niej. Zachowanie się w jej trakcie.

3-4 godz.

Organizujemy przyjęcie w domu. Zaręczyny. Przebieg. Przygotowanie do ślubu. Lista gości. Zaproszenia. Zaplanowanie usadzenia gości przy stole podczas wesela.

5-6 godz.

Ślub. Ubiór państwa młodych, świadków i gości. Błogosławieństwo. Droga z domu panny młodej do Kościoła. Wejście i wyjście z kościoła. Życzenia. Przejazd do domu weselnego. Przebieg wesela. Zachowanie podczas wesela.

7-8 godz.

Imieniny. Urodziny. Jubileusz. Chrzciny. Pierwsza Komunia św. Pogrzeb i stypa.

9-10 godz.

Udział w przyjęciach: lampka wina, cocktail, przyjęcie bufetowe.

11-12 godz.

Udział w przyjęciach: uroczyste śniadanie i obiad, bankiet. herbata i kawa.

13-14 godz.

Sposób organizacji przyjęcia bufetowego.

15-16 godz.

Sposób organizacji uroczystego śniadania i obiadu.

17-18 godz.

Sposób organizacji bankietu.

19-20 godz.

Sposób organizacji przyjęcia prywatnego i służbowego: herbata, kawa, kawa i herbata.

21-22 godz.

Specyfika etykieta biznesu. Etykieta biznesu i protokół dyplomatyczny.

23-24 godz.

Ubiór w pracy. Ubiór przełożonego. Ubiór podwładnego.

25-26 godz.

Ubiór na szkolenia i sympozja. Ubiór przy przyjmowaniu oficjalnych gości.

27-28 godz.

Precedencja w pracy.

29-30 godz.

Etykieta przełożonego.

31-32 godz.

Etykieta podwładnego.

33-34 godz.

Goście w instytucji

35-36-godz.

Organizacja sympozjum. Obowiązki etykietalne gospodarzy.

37-38 godz.

Zachowanie podczas szkolenia, sesji, sympozjum. Etykieta gościa.

39-40 godz.

Rozmowa kwalifikacyjna. Spotkania i przyjęcia służbowe.

41-42 godz.

W podróży: w pociągu, samolocie, autokarze, na statku.

43-44 godz.

W hotelu i pensjonacie. Na plaży.

45-46 godz.

Etykieta w krajach europejskich i w USA. Specyfika. Część I.

47-48 godz.

Etykieta w krajach europejskich i w USA. Specyfika. Część II.

49- 50 godz.

Kwiaty i prezenty.

51-52 godz.

Gafy i faux pas. Jak je popełniamy. Jak ich uniknąć.

53-54 godz.

Podstawy protokołu dyplomatycznego I.

55-56 godz.

Podstawy protokołu dyplomatycznego II.

57-58 godz.

Podstawy protokołu dyplomatycznego III.

59-60 godz.

Podsumowanie.