A A A

Podstawowe zasady

Sygnał komórki powinien być klasyczny (najlepiej taki sygnał jaki ma telefon stacjonarny – zwykły dzwonek) i nie natrętny (najlepiej ustawić opcję „rosnąco").

Wygląd komórki powinien być poważny i klasyczny. Powinna pasować kolorystycznie do innych naszych dodatków.

Gdy dzwonimy do kogoś zawsze przedstawiamy się i pytamy się „czy może Pani/Pan rozmawiać?".

Podczas wszelkich wizyt towarzyskich, służbowych, w kościele, teatrze, kawiarni restauracji itp., spotkań czy rozmów telefon powinien być bezwzględnie wyłączony

Musi być naprawdę wyjątkowa sytuacja, by telefon był włączony.

Jeżeli taka ma miejsce mówimy o tym gospodarzom czy gościom czy innym osobom, w których towarzystwie przebywamy zaraz po przywitaniu i przepraszamy za to, że nasz telefon będzie włączony.

Jeżeli jesteśmy z kimś i przypomni nam się coś naprawdę ważnego i musimy zadzwonić nie mówimy o tym, nie tłumaczymy się tylko postępujemy tak jakbyśmy wychodzili do toalety i rozmawiamy przez telefon poza zasięgiem wzroku i słuchu drugiej osoby.

Telefon zawsze odbieramy odchodząc na bok i rozmawiając tak, by nikt się temu nie przysłuchiwał (żebyśmy nikomu nie przeszkadzali.

W pociągu wychodzi my na korytarz.

W środkach komunikacji miejskiej nie odbieramy telefonu albo odbieramy, aby powiedzieć – „Nie mogę teraz rozmawiać. Oddzwonię”.

Rozmowę kończy ten kto dzwoni.

Jeżeli rozmowa zostanie przerwana dzwoni ten kto ją inicjował.

Jeżeli mówimy, ze nie możemy rozmawiać zawsze to my oddzwaniamy. Nie mówimy: „Zadzwoń później”.

Gdy dodzwonimy się do kogoś, a on mówi, że jest za granicą, błyskawicznie kończymy rozmowę (by nie narażać go na koszty – on wtedy płaci) chyba, że koniecznie chce rozmawiać .

Gdy ktoś do nas dzwoni nie rozgadujmy się., bo narażamy rozmówce na koszty. Nie wiemy też, gdzie jest i co będzie robił za chwilę.

Stanisław Krajski